web

web

مزیت‌های برندسازی برای کسب و کار

برترین استراتژی برندسازی تجاری در دنیا چیست؟


برای یک شرکت  جذب و حفظ مشتری بسیار مهم است و مهم تر از آن این است که مشتریان وفادار داشته باشد. در همین راستا برندسازی یا همان برندینگ نیز همین کار را انجام می دهد. مطمئن باشید وقتی مخاطب از بلوغ و رشد یافتگی و پیشرو بودن یک نام تجاری آگاه می شود، از آن برند لذت می برد و به آن اعتماد می کند، زیرا از نظر ذهنی متقاعد می شود که محصولی که برند باشد قابل اعتمادتر است و بهتر به وعده ها و تعهداتی که داده است، عمل می کند.

بی شک زیبایی و عظمت برآیند برندسازی یا همان برندینگ، همین انجام قول و تعهد از سوی صاحب برند  و جلب اعتماد مخاطبان است.

  یک برند مانند عنوان یک کتاب داستان یا یک فیلم سینمایی  پر فروش و عالی است که شما پیش از پرداخت پول برای خواندن یا تماشایش  اطمینان دارید صدها و چه بسا هزاران تن پیش از شما آن را خوانده و دیده اند و راضی بوده اند.

برندینگ یک تحول اساسی با مشارکت یکایک کارکنان یک سازمان است که به هدف های مشترک شرکت جامه عمل پوشانده و کاری کارستان را به ثمر رسانده اند. پیام  برندینگ گویای باور صاحبان نام تجاری به انجام کامل تعهدات در محصول یا کالا است و جایگاه یک شرکت را در میان شرکت های یا خدمات یا محصولات مشابه ارتقا می دهد .

مقصود ازساخت نام تجاری یا برندینگ چیست؟

مقصود از ساخت نام تجاری یا برندینگ ساختن یک هویت واقعی از نام تجاری شماست، به گونه ای که کلیه فرآیند های اصلی کسب و کارتان اعم از رهبری بازار، مدیریت اجرایی ، فروش ، بازاریابی، محصول، پشتیبانی و فرهنگ سازمانی همگی به ساختاری قانع کننده و منطبق با هم گویای کمال و پختگی تشکیلات شما هستند.

اگر یک نشان تجاری (برند) نتواند بر پسند و سلیقه مخاطبانش چیره شود تا آنجا که از میان سایر برند ها فقط آن را یپذیرند موفق نخواهد بود .

فلسفه ی برندینگ بر این اساس واقع شده که به مشتریان می گوید این نشان تجاری برای  شخصیت و زندگی مخاطب احترام وارزش قائل است.

یک برند نیازهای مخاطبانش را خوب می شناسد و مخاطبان آن نیز به همین دلیل اطمینان می کنند که از میان سایر نشانهای تجاری این برند را برگزینند. برندسازی یا برندینگ یکی از مهم ترین جنبه های یک تجارت موفق است. برندینگ قرار است به شما کمک کند تا یک تصویر عالی از خودتان و سازمانتان در ذهن مخاطب ایجاد کنید تا او به شما اعتماد کند و همین موضوع سبب می شود تا در دنیای رقابت موفق تر عمل کنید.

برند شما بازتاب مستقیمی از ذهنیت و انتظارات مشتریان شما از شما است. برندینگ خط و ربط کسب و کار شما، تعهد و قول شما را مشخص می کند . برند هویت می سازد و این هویت بیانگر صدای شما، رسالت شما، برنامه های بازاریابی، بسته بندی و وب سایت شما است. به همین دلیل است که مردم شما را انتخاب می کنند.

در این میان نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که، برندسازی و برندینگ صرفاً طراحی یک لوگو یا نشان تجاری نیست.

مزیتهای برندسازی و برندینگ :

۱. برندسازی یا برندینگ به شما کمک می کند تا در یک بازار پر از رقیب با محصولات یا خدمات مشابه باقی بمانید، چرا که زمانی که شما تبدیل به برند محبوب مردم شوید، آنها به راحتی شما را نسبت به رقبا ترجیح می دهند.

یک برند خوب هدف مشخصی دارد و موجب میشود تا در بین در یک بازار پر از رقیب با محصولات یا خدمات مشابه باقی بمانید. شاید رقیبان شما آنچه ارائه می دهند شبیه محصول یا خدمت شما باشد، اما مشتریان شما را به دلیل اعتماد به برندتان، شما را انتخاب می کنند.

 

۲. برندسازی (برندینگ)  به شما اعتبار می دهد.  داشتن یک برند معتبر و مشخص باعث می شود شما مانند یک متخصص به نظر برسید. به احتمال زیاد افراد به این دلیل از شما خرید خواهند کرد، زیرا به نظر می رسد که درباره¬ی چیزی که ادعا می کنید کاملا استادید و  مانند یک حرفه ای برخورد می کنید.

 

۳. با برندینگ سود بیشتری کسب می کنید. با ایجاد برند و برندینگ  نشان می دهید که خدمات یا محصولاتی با کیفیت بالا ارایه می دهید و مشتری بیشتر از آنچه پیشنهاد می دهید یا ادعا می کنید، از خدمت یا محصول شما منفعت دریافت می نماید لذا این برای مشتری ارزشمنداست، آنقدر که شاید راضی شود نسبت به قیمت خدمت یا محصول رقیب بهای بالاتری نیز پرداخت نماید.

 

۴-  برندینگ منجر به وفاداری مشتری می شود.  برندسازی خوب موجب توسعه کسب و کار، شناخته شدن سازمان و همچنین وفاداری مشتریان می شود. مشتریان به برندهایی جذب می شوند که جلب اعتماد می کنند . هنگامی که برند با مشتریان ارتباط عاطفی برقرار می کند موجب می شود مشتری بیش از یک بار به سراغش بیاید و خرید نماید . وفاداری مشتریان به برند، گاه ممکن است تا سال ها ادامه یابد.

برندینگ کسب و کار خود را به شرکت معتبر برندینگ در تهران بسپارید...

مطالب مرتبط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد